"Egy szappanbuborék is egy világ,
s egy világ is egy szappanbuborék."
(Reményik S.)



2011. január 11., kedd

Elmúlt ismét egy év...


A múlt hónapban kicsit hanyagoltam a blogolást, de ezt biztos észre vettétek! Az ok pedig nem volt más, mint hogy 2 év után a karácsonyt végre a családommal szeretteim körében tölthettem ismét. Így a két hét Adventi időszakban ami meg maradt nekem szinte ki sem kerültem a konyhámból. Naponta új és új adventi sütik illata töltötte be a házat - amit két hólapátolás közben lelkesen teszteltünk. Készült még Skót narancslekvár (amit soha nem hagyok ki), az idén egy kis Whisky-vel megbolondítva.:) A hétvégi gyertyagyújtás a Városháza előtt pedig mindig jó alkalom volt kicsit kikerülni a konyha bűvköréből. Gyönyörű Dia-fotók, a rövid, de szép műsorok hangulatos zárásai voltak a hétvégéknek egy pohár forraltbor kíséretében.

A karácsony is szép volt...végre megint "élet" töltötte be a házat.:) Szeretem megadni a módját, ha van rá alkalmam - miért ne!
Előkerült a Zsolnay teríték a vitrinből és a klasszikus libasült mellé az idén vörösborban párolt lila káposzta, vajas kelbimbo és krumplis nudli lepirítva volt a köret. A töltött káposzta elmaradhatatlan fogása az ünnepnek. Ennek anyósom a nagy mestere - én soha nem fogom őt utolérni! De szorgalmasan tanulok...:) Desszertnek Feketeerdei meggy torta úgy igazán német módra...jó sok friss tejszínhabbal és kevés cseresznyepálinkával meglocsolt piskótával.
A kereszt gyerkőcöknek is ki volt osztva a feladat...keressetek a menühöz illő bort igazi gourmand módra! Így kóstoltunk Toscanai vöröset, Olaszrizlinget a Wunderlich pincéből és Tokaji Szamorodnit a desszert mellé.
A beszélgetéseink éjszakába nyúltak a lányokkal (a barátok már rég aludni tértek...), amikor mi még mindig csak meséltünk, meséltünk... - mint anno a régi szép időkben.:)
A Szilveszter is hasonló jó hangulatban - baráti társaságban telt el. Nem vagyok már híve a zajos- füstös Partyknak, sokkal többre értékelem a meghitt baráti beszélgetéseket! ( Talán öregszem?:)) Szóval végig nevettük az egész éjszakát és ha valakit nem várt volna reggel ügyelet... talán le sem feküdtünk volna... Hát így zártuk le a 2010-es évet, ami sokszor megpróbáltatásokkal teli időszak volt...

De most 2011-et írunk és tele vagyok tervekkel! Szappankáim szinte mind elfogytak - és elvonási tüneteim vannak, mert nincs lehetőségem újakat főzni! Még várnom kell pár hetet mire ismét otthon leszek - de tudom februárban mi fog elfoglalni.:)
Addig nézegetem a fotót amit december végén a szobánk ablakából fényképeztem...ami sajna nem lett igazán valósághű. Mivel nem vagyok természet-fotós, nem tudom hogy szokták az állatokat fényképezni...(biztos végtelen türelemmel...) - de igazán szép látvány volt amikor a cinkék, vörösbegyek és más madárkák meglátogatták az etetőnket.
És mivel én a nyár szülötte vagyok, már most várom a tavaszt... Közben pedig mit is hallgathatnék..



... egyszerűen imádom! :)

8 megjegyzés:

  1. Örülök terveidnek, s várom az új összetevőket, formákat! A Mica port milyen stádiumban és mivel viszed fel a szappanra? Az enyém is hamarosan megjön, ám még van minek utánanézni...

    VálaszTörlés
  2. Szia!
    En eddig csak szappan tetejen (egyszerüen finom szitäval räszortam mint a porcukrot)miutän a formäba került,vagy pecsetnel hasznältam azt pedig mäsnap mikor meg puha volt a tömb.Nem probältam meg a masszäba keverni...bär mär sokat olvastam rola. Kiväncsian värom mit alkotsz majd vele!:) Ja es van egy Isteni szilvamärtäs receptem,...ha kered küldöm.

    VálaszTörlés
  3. Nagyon várom már a következő darabjaidat!
    És öröm volt olvasni ezt a bejegyzést

    VálaszTörlés
  4. Minden szósz és mártás érdekel, amit különleges húsételeimhez felhasználhatok! Úgyhogy jöhet a recept!
    A Mica porra még kb. egy hetet kell várnom, mert nincs raktárkészleten...

    VálaszTörlés
  5. Szijjja!:)))Én is kíváncsian várom az alkotásaidat!!Jucc

    VálaszTörlés
  6. Ez a fickó fantasztikus, nekem is az egyik kedvencem.

    VálaszTörlés
  7. Sajnos mär csak multidöben beszelhetünk rola...
    A film vegen levö ünnepseg,a temetesen keszült felvetel. Hät öt igy bucsuztattäk el...:)

    VálaszTörlés
  8. Sosem jártam még Nálad, de most teljesen le vagyok nyűgözve!!! És ez a szám...számomra nem létezik gyönyörűbb:)))

    VálaszTörlés