"Egy szappanbuborék is egy világ,
s egy világ is egy szappanbuborék."
(Reményik S.)



2012. február 15., szerda

Megkésett Valentin...





Ez az idén valahogy így alakult.:) A szappan főzdémben befagyott a vízcsap, és nem volt nagy kedvem abban a hidegben dolgozni. Közben meg lassan "elvonási tünetek" kezdtek megjelenni nálam...mert mi máson gondolkodhat egy szenvedélyes szappanfőző, mint a szappanon? Szóval szükséges olajok, színezők, formák ismét ládába kerültek, és mindent cipeltem megint vissza a konyhámba. A glicerinszappan készítése már jó egy éve foglalkoztatott. Ezek a hideg, havas napok ideálisak voltak az új dolgok kipróbálására...
Végre rászántam az időt, és elkészítettem az első glicerines főzést. Erről majd a következő bejegyzésben bővebben írok.
Öntöttem szívformát is...mert nagyjából már elképzeltem, hogy nézzen ki az idei Valentin-szappan. A sima, egyszerű formára törekedtem, és a szívekre akartam a hangsúlyt helyezni. Egy jól bevált receptet használtam, amit már egy éve Karácsonyra készítettem.
Az összetevőkön nem változtattam:

- pálmaolaj, kókuszolaj, repce, napraforgó, ricinus, Sheavaj és kakaóvaj
- kecsketej, selyemprotein, Titándioxid, selyemfényű takaró fehér pigment
- illatnak: Lemon dream parfümolaj, Grapefruit és narancs illóolaj került bele.



Mindent kimértem, előkészítettem...mikor Anci (http://kristalyhang.blogspot.com/) jött hozzám látogatóba. Így előzetes terv nélkül egy rögtönzött bemutatóvá alakult a főzésem.:) Mindent átbeszéltünk a témával kapcsolatban, legalábbis remélem! Hozott nekem jó pár saját szappankát, amiket a jövőben kíváncsian fogok használni.
És mitől megkésett ez a Valentin? Mert a szappant három napja főztem. A bejegyzéssel is csúsztam egy napot, a várakozási idő egy hónap...akkor már Nőnapot köszöntünk.
Na nem gond, ez akkor is aktuális lesz!:)

Az előző sorsolásom egyik nyertese nem jelentkezett, ezért újra sorsoltam.

Valentin TIMEL-nek hozott szerencsét!

Kérlek küldd át a címed, és hogy melyik szappant szeretnéd az idén feltöltöttek közül.

2 megjegyzés: