"Egy szappanbuborék is egy világ,
s egy világ is egy szappanbuborék."
(Reményik S.)



2013. április 18., csütörtök

Almalé házilag






A téli vitaminforrásunk jelentős részét az alma teszi ki. A betárolt almáink maradéka tavaszra viszont már veszít az értékéből. Általában süteménybe használom fel, de most kipróbáltam egy új receptet. A BBC-os kirándulásaink alkalmával nem csak új pincészeteket és különleges borokat ismerhettünk meg, hanem alkalom adódik új receptek gyűjtögetésére is. Erzsike finom házi almaleve nagy sikert aratott a társaság tagjai között. Én pedig elhatároztam az idén süti helyett ivólé készül az öreg almából. :)
Az elkészítése egyszerű, a recept pedig nagyszerű! :)






Hozzávalók:
2 kg pucolt gyümölcs
5 l víz
1 evőkanál citromsav
cukor ízlés szerint (én fél kg-ot használtam)

Elkészítése:
A gyümölcsöt a víz egy részével és a citromsavval felfőzzük. Egy keveset hűlni hagyjuk, majd botmixerrel pürésítjük. Hozzáadjuk a maradék vizet, a cukrot és ismét felforraljuk.
Közben előkészítjük az üvegeket, és a forró gyümölcslevet tölcséren keresztül beletöltjük.





Az egész száraz dunsztba kerül kihűlésig.

Az arányokkal kb 7 liter 30%-os tartósítószer mentes ivólevet készíthetünk.



3 megjegyzés:

  1. Der Saft sieht so gut aus, da bekomme ich gleich Durst. Hast Du noch so viele Äpfel vom Vorjahr übrig?
    Viele Grüße
    Petra

    VálaszTörlés
  2. Jetzt gibt es keine mehr, weil ich leckere Apfelsaft habe.;)
    LG, Judit

    VálaszTörlés