"Egy szappanbuborék is egy világ,
s egy világ is egy szappanbuborék."
(Reményik S.)



2013. november 21., csütörtök

Ismét jön karácsony...


"Ismét jön karácsony, - nap mint nap közeleg, - belopja melegét, - tárd ki a szívedet: 
Gondold el mit tehetsz, hogy mást is hevítsen a JÓ, mivel Téged megáldott az Isten..."

Ezzel a gondolattal vonultam el a Szappan-Főzdémbe, hogy elkezdjem az idei karácsonyi széria készítését. Az első szappankáim témája a FENYŐ, amit a szappan illatában és a díszítésben is alkalmaztam. A SOLE receptet ismét szerettem volna újra főzni, kevésbé színesen...íme az új változat, halvány pasztel színekkel.:)


Az 1:1 Sole , az összetevői alapján egy igazán ápoló szappanka lett!;)

Összetevők: olíva, kókusz, ricinus, sheavaj, jojoba olaj
                         a lúgba só, cukor és selyem
Illat: Mountaine Pine illatolaj és zöld mandarin illóolaj


Most szépen látható a szappan sima felülete (sókristályok nélkül), erre az előző bejegyzésemben már utaltam.

A második szappanka receptje szintén nagy kedvencem, amit már többször újrafőztem. Ebben a változatban folyadéknak uborkalevet és kecsketejsavót használtam.
Az alap massza halványzöld színét egy kevés világoszöld kozmetikai pigmenttel dolgoztam el (SWIRL technika). A fenyő mézeskalács kiszúróval készült. Köszönet CASALE-nak, aki kölcsönzött számomra pár darabot a készletéből!

Uborkás- kecsketejsavós szappan


Összetevők: kókusz, pálma, repce, napraforgó, ricinus olaj,
                        sheavaj, kakaóvaj
                        uborkalé, kecsketejsavó
Illat: Mountain Pine

Ezek a szappankák a karácsonyi széria első daradjai közé tartoznak, friss fenyő illattal.
A következő bejegyzésemben a karácsonyi illatoké és a hozzá tartozó téma szappanoké lesz a főszerep.
Folyt. köv.:)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése