"Egy szappanbuborék is egy világ,
s egy világ is egy szappanbuborék."
(Reményik S.)



2014. július 12., szombat

Mici & Maci


Egy szappanos közösséghez tartozni nagyszerű dolog! Persze nem mindegy, hogy melyikhez.;) Az évek folyamán nagyon sok szappankészítéssel kapcsolatos internetes oldalt, fórumot olvastam  (olvasok) de mindenhol hiányoltam az összetartást, az inspirációt  és főleg a segítőkészséget. De végre pár lelkes szappanossal akik hasonlóan gondolkodtak mint én megalakítottuk a saját  kis csapatunkat ahol nincsenek tabuk és a SZAPPAN körül forog minden. A tapasztalat, a segítőkészség és a közös téma nagyszerű húzó erő amiből én személy szerint sok ötletet is merítek.
Ilyen volt Kismaccs
http://kismaccs.blogspot.de/2014/05/macskacico.html bejegyzése ahol először találkoztam ezzel a formával  Azt azért meg kell említenem, hogy nem vagyok nagy szilikon forma használó mert nem tartom kihívásnak, viszont ez a "macsek" teljesen elvarázsolt.;) Mivel én valószínűleg nem tudtam volna ilyen szép bajuszt pödöríteni a cicámnak, ezért nagy segítségemre volt CASALE (a csoport ezermestere) aki mindenre talál megoldást.;) A recept már az enyém, és egy BABA szappanhoz nem is találhattam volna jobb témát.
A szappanom nem tartalmaz színező és illatanyagot viszont magas %-ban használtam ápoló olajokat az olíva mellé , mint sheavajat és mandulaolajat és a szappant 8% SF-el számoltam.
Sok baba szappannal találkoztam már amik különböző színekben virítottak az illatról nem is beszélve...
A baba szappannál az abszolút természetesség  híve vagyok, a szappan összetevői számítanak a külcsín felesleges. Amit még figyelembe kell venni az az érési folyamat. A CP eljárással készült szappanoknál ez a babák esetében minimum fél év, szóval Mici & Maci karácsonykor fog bemutatkozni.;)


       Összetevők: elszappanosított olíva olaj, kókusz olaj,
                                                    mandula olaj, sheavaj
                                                    kamilla főzet, kecsketej

                          Lányok köszönöm az ötletet és a segítséget! :)

6 megjegyzés:

  1. Ach sind die Seifchen nett. Die schauen so freundlich.
    Liebe Grüße
    Petra

    VálaszTörlés
  2. Vielen Dank Petra! Ich hoffe das gefählt Babys auch.;)
    L.G.Judit

    VálaszTörlés
  3. Nagyon helyesek, olyan jó rájuk nézni!
    Nagyon megtetszett ez a cuki forma, szeretnék én is ilyen formát! Hol lehet kapni?
    A bajusz és kontúrfestés milyen anyaggal készül?
    A szappan kókusztartalma nem szárítja a babákat?
    Hány éves kortól ajánlod a szappant?

    VálaszTörlés
  4. A kókusz 10%-ban szerepel a receptemben és 8% SF-el számoltam. Fél év érési idő után már használhatják a babák is... A további kérdéseidre magánban válaszolok, ha küldesz nekem egy e-mailt.;)

    VálaszTörlés